Kupujesz auto? Sprawdź VIN bo warto!

Często zadawane pytania

Numer identyfikacyjny pojazdu, powszechnie nazywany w skrócie VIN. To unikalny numer seryjny używany w przemyśle motoryzacyjnym do identyfikacji poszczególnych pojazdów samochodowych. Numer VIN to 17-znakowy identyfikator, nie zawiera litery I (i), O (O) i Q (q) (w celu uniknięcia pomyłki z cyframi 1 i 0). Dwa pojazdy nie mogą posiadać tego samego numeru VIN, każdy jest unikalny zupełnie jak odcisk palca.

Więcej o numerze VIN dowiesz się na naszej stronie Co to jest VIN?

CAPTCHA – rodzaj techniki stosowanej jako zabezpieczenie na stronach www, celem której jest dopuszczenie do przesłania danych tylko wypełnionych przez człowieka.
Technika ta chroni m.in.:

  • formularze przed niechcianym spamem
  • utrudnia odczytanie tekstu przez boty/automaty/programy komputerowe

Numer VIN można znaleźć w dowodzie rejestracji pojazdu lub np. w polisie ubezpieczeniowej. Jeśli te dokumenty nie są dostępne, VIN można znaleźć również wewnątrz samego pojazdu. Jednym z takich miejsc jest deska rozdzielcza po stronie kierowcy oraz na słupku po stronie drzwi kierowcy.

W głównym menu wybierz opcję „Zaloguj„, a następnie wprowadź swój adres email, który został wpisany przy zakupie raportu. Następni kliknij przycisk „Zaloguj„, a lista zakupionych raportów pojawi się w zakładce menu „Twoje Raporty„.

Każdy zakupiony Raport VIN ważny jest 30 dni liczone od daty zakupu. Po tym czasie Twój Raport VIN wygaśnie, a dostęp zostnie ograniczony.

Na podstawie numeru VIN możemy dowiedzieć się o zakodowanych w nim danych tj. marka, model, rok produkcji lub rok modelowy, data produkcji, rodzaj paliwa, typ silnika i nadwozia (sedan, hatchback, kombi, cabrio, itp), fabryka, w której wyprodukowano pojazd, rynek, na który wyprodukowano pojazd, kolor pojazd i tapicerki oraz wyposażenie pojazdu z jakim pojazd opuszczał fabrykę.
Dodatkowo na podstawie numeru poznać można informacje o:

  • kradzieżach,
  • przeglądach w stacjach kontroli pojazdu,
  • akcjach serwisowych prowadzonych dla danego pojazdu przez producentów,
  • szkodach komunikacyjnych pojazdu,
  • aukcjach internetowych na których pojazd był sprzedawany, a to prowadzi do zdjęć pojazdu z aukcji lub od ubezpieczycieli.

Ilość i zakres danych może być różny dla poszczególnych marek pojazdów.

Numer VIN bardzo często zawiera dużo więcej informacji niż tylko producenta, datę produkcji, czy model pojazdu. Dedykowany Dekoder VIN jest w stanie rozszyfrować dużo więcej szczegółów dotyczących pojazdu począwszy od rodzaju silnika, skrzyni biegów, koloru nadwozia, aż po dokładne wyposażenie pojazdu. Ilość zdekodowanych informacji jest uzależniona w dużej mierze od marki, modelu pojazdu i nie możemy zagwarantować, że do podanego numeru VIN będą dostępne wyniki z dekoderów.

Jest to sprawdzenie numeru VIN pod kątem kradzieży. Przeszukanych zostanie wiele baz danych na terenie Europy i innych krajów, a liczba sprawdzanych baz jest zależna od ilości dostępnych baz danych w danym momencie.

Pamiętaj, że wszystkie wyniki należy weryfikować dodatkowo w różnych źródłach. Automo.pl nie gwarantuje, że wystąpienie informacji o kradzieży lub jej brak jest pewną informacją – należy ją traktować jako wskazówkę lub czynnik do dalszego działania np. zgłoszenia informacji o znalezieniu pojazdu, który może pochodzić z kradzieży do najbliższego komisariatu Policji.

Wezwania i akcje serwisowych dla sprawdzanego numeru VIN to lista ostrzeżeń opublikowanych przez producenta pojazdu, dotycząca usterek fabrycznych stwierdzonych w niektórych seriach produkcujnych.

Jest to chronologiczna lista istotnych dla pojazdu zdarzeń do których należą m.in.:

  • informacje o sprzedaży auta i pojawienie się ofert w publicznych źródłach internetowych
  • inspekcje i przeglądy na stacjach kontroli pojazdów
  • dane o wypadkach/kolizjach/uszkodzeniach pojazdu z wielu firm ubezpieczeniowych na terenie Europy i Stanów Zjednoczonych
  • zgłoszenia kradzieży pojazdu

Nasz serwis nie posiada takich informacji, jak indywidualne kody „specjalne” nadawane dla pojazdu. Aby uzyskać „specjalny kod” musisz udać się do autoryzowanego serwisu.

Niektóre rozwiązania:

  • Poczekaj chwilę, e-mail może przyjść z małym opóźnieniem. Generowanie danych trwa zwykle mniej niż jedną minutę, ale w niektórych przypadkach czas oczekiwania może być dłuższy (do 5 minut)
  • Sprawdź, czy informacje o zamówieniu nie zostały przeniesione do folderu ze spamem w Twojej skrzynce e-mail.
  • Jeżeli raport nie został wygenerowany na Twoim koncie, skontaktuj się z nami. Zadbamy o to, abyś dostał swój raport.